top of page

Programul de Digitalizare 2023

  • Poza scriitorului: Conecta - Fadi
    Conecta - Fadi
  • 25 sept. 2022
  • 3 min de citit

Actualizată în: 21 dec. 2022



Schemă de Minimis și Schemă de Ajutor de Stat în Contextul Digitalizării IMM-urilor


Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat pe 04 octombrie, în dezbatere publică o Schemă de Minimis și Schemă de Ajutor de Stat în Contextul Digitalizării IMM-urilor, parte a componentei C9 a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Prin schemă de minimis și schemă de ajutor de stat în Contextul Digitalizării IMM-urilor, microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii românești vor putea obține, până la urmă, granturi, de câte 20.000-100.000 de euro, pentru a-și digitaliza activitatea.

Buget alocat:

  • Buget total estimat: 347,5 milioane euro;

  • Finanțare nerambursabilă între 20.000 - 100.000 euro.

Valoarea finanțării:


  • 20.000 € și 30.000 € pentru microîntreprindere (max. 100% finanțat din valoarea proiectului);

  • 20.000 € și 50.000 € pentru întreprindere mică (max. 90% finanțat din valoarea proiectului, 10% cofinanțare din valoarea proiectului);

  • 20.000 € și 100.000 € pentru întreprindere mijlocie (max. 90% finanțat din valoarea proiectului, 10% cofinanțare din valoarea proiectului).


Beneficiari eligibili:

  • Beneficiarii eligibili vor întreprinderi, societăți reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria de IMM și au sediul social în România;

  • Ajutoarele sunt destinate firmelor non-IT și de accea sunt excluse de la finanțare întreprinderile pentru care se constată că au desfășurat în ultimul an fiscal activități autorizate (așa cum rezultă din certificatul constatator ONRC) în domeniile din următoarele clase CAEN:

    • 5829 – Activități de editare a altor produse software;

    • 6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client);

    • 6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației;

    • 6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;

    • 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației;

    • 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe

    • 6312 – Activități ale portalurilor web;

    • 6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;

    • 7211 - Cercetare-dezvoltare in biotehnologie;

    • 7219 - Cercetare-dezvoltare in alte științe naturale si inginerie.


Cheltuieli eligibile:

  1. cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea proiectului;

  2. cheltuieli pentru managementul proiectului;

  3. cheltuieli cu servicii de consultanta/analiza pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;

  4. cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;

  5. cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;

  6. cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;

  7. cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;

  8. cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;

  9. cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;

  10. cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;

  11. cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;

  12. cheltuieli cu serviciile de auditare tehnică (IT și DNSH);

  13. cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată).

  14. Cheltuielile prevăzute la alin. (1), lit. a), b), c) și l) nu pot depăși 10% din valoarea proiectului.

Servicii consultanță:


Consultanții Conecta Consulting se vor ocupa de tot procesul de accesare a finanțării, dumneavoastră trebuie doar să ne oferiți documentele contabile solicitate.


  • Evaluarea eligibilității firmei – Gratuit;

  • Consultanță pentru accesarea finanțării;

  • Depunerea cererii de finanțare;

  • Redactare răspunsuri pentru cererile de clarificări;

  • Consultanță pentru semnarea acordului de finanțare;

  • Consultanță pentru realizarea achizițiilor/plăților;

  • Realizarea raportului de justificare a cheltuielilor realizate.


Kommentare


Dieser Beitrag kann nicht mehr kommentiert werden. Bitte den Website-Eigentümer für weitere Infos kontaktieren.
bottom of page